Kasım 24, 2010

Annem ve Öğretmenler Günü

          Sabahin erken saatleri herkeste bir telas..
En çok da annemde.. Evin içinde dört dönüyor, bembeyaz giyinmis bir Cumhuriyet kadini gibi...En  guzel kiyafetlerimizi giydik mi bizi kontrol ediyor göz ucuyla.. :)Babam da kocaman bir gulumseme hadi bakalim kim soyleyecek bugünün anlam ve önemini...Ablam ve ben kahvalti masasinda hep bir agizdan... artik hangi bayramsaa o günün tarihi...Heyecan iliklere kadar hissedilir, arabada radyo ulke genelindeki tum  kutlamalari senlikleri  aktarirken kirmizi beyaz bayraklar avuclarimizda terler.. Sımsıkı hic birakmamacaina sahip cikarak..
Annem iner ilk arabadan aliskin olmadigim topuk sesleiyle herzamanki gibi koşarak son hazirliklara, kontrollere dogru yol alir tozlu okulunda..Bazen eteğinden sıkıca tutup nereye koşsa bende giderdim ardindan.. ne guzeldi...
Babam ablam ve ben yerimizi alirdik o koca salonda (spor salonu) en onden... Tikabasa dolardi es dost akrabalarla bayramlarda bu salon. Bence annem sayesinde...çünkü ruhu vardi o salonun. Sanki atam her bayram izler mutlu olur bir el sallar da gecerdi o yari loş isikli rengarenk salondan. Sanki dalgalanan resminden gülümserdi anneme, benden çok o gurur duyarmışcasına..
Evet iste o ann... saat 8:00 annem elinde mikrofon, kendine guvenli, ciddi ve tok sesiyle. Saygidurusu.....Ardindan mirildanmayan dudaklar olabildigine anlamli okurdu istiklal marsini cunku bayramlarin ruhu vardi onu da annem katardı...
Hadi anne yine sira sende...
Tam 2,5 saat süren şölen..Danslar, jimnaatik gosterileri, oyle ogrenci işi degil ama inanin bana hepsi profesyonel dansci gibi. Neden biliyor musunuz, onlar dans etmiyor bugunu bize armagan edene, merak etme biz degerini biliyoruz, bugun kutlama gunu, ozgurlugun bagimsizligin gunu ruhumun sana sukranlarini iletme yolu istee bu dansim diyorlar...Bilirim annem bu gosterileri hazirlamaya baslamadan ilk gun toplar tum ogrencileri, bagimsizlik nedemek, cumhuriyet nedemek bir bir anlatir herkesin gozu dolar sonra alkislanir. Kimi elindeki tesbigi birakir, kiminin orumcek aglari temizlenir. Mini eteklerle erkekli kizli kutlanir bayramlar fesat yoktur ask vardir ulkeme.. rengarenk ne kadar guzell...Iste izleyicileri hayrete dusurerek takdir kazanir annem boyle, umrunda bile olmaz. Vatan sevgisidir asil ona tebessum veren milliyetciliktir, ozgurluk, cumhuriyet ve laikliktir hissettikleri. iste tum bu olgularin takdiridir onu mutlu eden.. Benim annem matematikten, fizikten kimyadan bir dilden fazlasını öğretirdi öğrencilerine mesleğine taparcasına, öğrencileri de ona...

Hep annemin okulunda okumak istedim ben. Yasayan bi ruhu, savundugu bi gorusu kocaman bi kalbi var diye. Kimse kacmazdi, bayram gunleri tatil sayilmazdi. Bayramdi iste kutlama zamani senlik zamani. Hadi anne yine sira sende yap kapanis konusmani aglat su ruhuz yasayanlari...Babamin gururlu gozlerinin icine bakarak gulumserim annem cikiyor baaaak...!Annem elinde mikrofon belki 1000 kisinin karsisinda teklemeden dimdik, bir ogretmen matemtik ogretebilir fizik anlatabilir ama her ogretmen minik kalpleri kocaman sevgilerle doldurmali, anlatmali kolay elde edilmemis her kelimenin anlami kalplere muhurlenmeli der. Din dil irk ayrimi yapmaksizin sevmek bu vatani, bagimsizligini bolunmezligini korumak, ozgurce kutlamak cumhuriyeti, genclerin cocuklarin gununu kutlatmaktir gorevimiz. Bizler sansliyiz kocaman bir gorevi devir aldik, salondaki koca siluetinden gulumse atam bize dogru yolda bize kattigin degerler ugruna calismaya devam...Kulaklari delici bir alkisin onunde egilir annem. Bense coktan yanina firlamis eteginden tutmus bin kisiyi umursamazca sarilmak icin anneme bekliyor olurum kursu basinda =)Iste bayramlar benim icin boyledir. Kocaman bir heyecan anlamli bir duygu ve GURUR. bayramlari tatil olarak gecirenlere yazik... Hissettigim su koca duygunun 10da birini duyanlar ise sanslidir bence.Ben ne yapabilirim cocuklarimin elinde bayraklar terlesin diye, ulkemin adini duydukca gogusleri kabarsin diye, mini eteklerle, erkekli kizli ozgurce dans edebilsinler diye, akllarinda bagimsizlik butunluk cumhuriyet olsun diye...

Annem ben dahil yetiştirdiği tüm çocukların kalbinde kocaman bir hayranlığa sahip. Seni seviyorum annecimm, Öğretmenler günün kutlu olsun...

1 yorum:

  1. ben onunla aynı okulda olan şanslı kişiydim ,o benim için ; teyse, öğretmen, koç, arkadaş, abla, takım arkadaşı, ve daha bir çok sıfatla yanımda bulundu ama hep yanımdaydı!! ben onun kanındandım, o yüzden mi.. ben onun için için özel olmadım çünkü onun bütün öğrencileri özledir!!! yıllarca gelip geçmiş öğrencileri de aynı şeyi söyler şahidim.. onu taparcasına severler.. o bir ATATÜRK öğretmeni! şanslı nesiller yetiştirdi, hep örnek oldu! cehaletle savaştı!! onunla gurur duydum.. ve çok çalıştım benimle gurur duyması için!!
    sen benim çoook şeyimsin yarıdan da fazla annesin ...TEYZEMM

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...